erledigt Rekord Milan SL

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Patrick

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2.878
Von Privat zu verkaufen:

Milan SL
vollgefedert
BJ 2013
ca. 50-60.000km
Standort bei Kempten

VB: 5000EUR

Mit diesem Fahrzeug ist Roland Schell alle seine Rekorde gefahren:

Die Ausstattung ist entsprechend gut und Verschleißteile wurden bisher regelmäßig gewechselt.
Das Fahrzeug befindet sich in einem guten, fahrbereiten Zustand
Die Rahmennummer ist nicht mehr erkennbar, weil der Tretlagermast getauscht wurde.

Weitere Fotos folgen.

Bei ernsthaftem Interesse bitte PN




Birgsau.jpg
 
Patrick scheint sehr beschäftigt zu sein.
Leider auch auf Unterhaltung bisher keine Reaktion.
 
ist die Schwinge bzw. Hinterradaufhängung ein- oder zweiseitig ?

Wenn zweiseitig: bekommt man dann auf beiden Seiten neben dem Hinterradkasten weniger Gepäck rein ?
Bei ner einseitigen Aufhängung gehen ja links längere Sachen rein wie rechts.
Wie ist das bei diesem Milan ?

denke da vor allem an diese Gitarre(ntasche):
index.php
 
Zuletzt bearbeitet:
That is absolutely epic. I wonder how much shipping to the UK would be because I've just looked and the idea of riding it back is simply bonkers..
 
Depends where in the UK and if you can make a trip out of it.
That would be very nice if you have the time, although the distance to the next ferry is admittedly quite something.
For inspiration?:
 
Zuletzt bearbeitet:
ein vollgefederter SL mit Panzerlenkung, wow. Das es sowas tatsächlich mal gab...
Vielleicht kein Unikat, aber zumindest für mich der erste, den ich sehe.
Fahre schon einen und ein zweiter ist auf Panzer umgebaut.
Bei ner einseitigen Aufhängung gehen ja links längere Sachen rein wie rechts.
Wie ist das bei diesem Milan ?

denke da vor allem an diese Gitarre(ntasche):
Bei der guten alten Schwinge auch, wenn man die Kettenabdeckung hat. Ohne kann die Kette halt das Gepäck verschmutzen oder fressen.
Ich packe in meinen SL ja durchaus 5l-Wasserkanister neben die Schwinge, aber die geben ohne Beschädigung nach, ne "echte" also aktustische Gitarre mag das eher weniger und dürfte auch nicht passen. Ist Deine ne Stromgitarr und wie dick und lang?

Gruß,

Tim
 
With all the wear parts being changed, that's all good, do we have more pics and info how the body has faired with the mileage???
 
ist das üblich daß der SL keine Kettenabdeckung hat ?
Kenne ich erst vom MK3, ja. Reduziert die Gepäckmitnahme deutlich, mein MK2 GT hat rechts alles mögliche aufgenommen, von teilbaren Paddeln bis hin zur massiven Zelttasche. Dafür kann ich jetzt bedenkenlos mein Geschäftsnotebook rechts hinstellen und die Tasche bleibt sauber. Sollte aber für den MK2 ebenso montierbar sein.
Vergleichsbilder, reduzierter Gepäckraum ab mk4 wird noch verschlimmert durch die Verbauung der Kopfhutze:
IMG_20231009_112351.jpgIMG_20231009_112400.jpgIMG_20231009_112422.jpgIMG_20231009_112516.jpgIMG_20231009_112522.jpgIMG_20231009_112539.jpg
Mein mk3 hat eine Rundumversteifung, nicht verwirren lassen. Ab der Versteifungssicke ist er original.

Gruß,

Tim
 
Zuletzt bearbeitet:
That is absolutely epic. I wonder how much shipping to the UK would be because I've just looked and the idea of riding it back is simply bonkers..
due to brexit it will not make sense for you to buy a used velomobil on the continent as upon return you will get absolutely Hammered on the import duties..the taxes due on the bike alone will probably work out around 5000 Pounds..plus the import taxes on the shipping and the shipping costs..since the uk doesnt have a velomobile retailer, velomobileworld.com set up the ambassador programme.so you can get a brand new Milan velomobile much.much cheaper than a used one..velomobileworld.com will be obliged to subtract the EU taxes so you buy tax free.as upon arrival in the uk the import taxes will be due.you should contact velomobileworld.com to ask them for the finer details..the ambassor programme is working very well for the countries where there is no dealer such as the us and uk.if you want a velomobil thats the way to go.if you want a used one you should only buy from a uk based seller.then there wont be any import duties..
 
Hi, actually the only fees that would be due would be VAT at 20%.. still much cheaper to pay 5,000 pounds ish including tax and fees at the current exchange rate than to buy a new one surely??

if you can show me how to buy a new one for that money, i will take two please...
 
check the import duties very,very thoroughly and let customs and excise confirm it to you in writing in triplicate and sign it with their name and position before proceeding otherwise when you are landed with a 5000 Pound plus tax bill you will be well and truly scuppered..its not only vat which will be due when you purchase from outside the uk..customs and excise will fill you in with all the details..the cheapest way to buy a brand new velomobil is for you to do it via the ambassador programme.visit velomobileworld.com they have all the information there.you can also contact them directly for further information.when you live in a country where the ambassador programme is present,the price of the velomobile is drastically reduced because there is no dealer support..so the starting price is that much less.in addition the EU taxes are removed as you will have to pay import duties upon arrival in the uk.this is why it doesnt make sense for you to buy a used velomobile on the continent.if you want aused one get one from a uk based seller.
 
when you are landed with a 5000 Pound plus tax bill you will be well and truly scuppered.
Any references for this "calculation"?

For my understanding it's 20% VAT plus 14% customs duty rate on the goods AND postage, packaging and insurance - which is quiet a lot of money but does not sum up to 100% of the good's value.
Btw - excise duty accrue for alcohol and tabacco, so maybe you added the 50% alcohol concentration of a good Whiskey to the bill? :ROFLMAO:

Details from the guys who should now:
 
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