Alpha W9

Mal eine Frage zu einer W9 -Probefahrt:
kann ich die Vorderräder des Vorführers einfach durch die Vorderräder von meinem Alpha 7 ersetzen? So a la "Achsen raus, Räder tauschen, Achsen rein" & losfahren?
Hintergrund: ich fahre im Alltag ja entweder 28x406 Schwalbe One oder 32x406 Conti Contact Urban - jeweils mit Latexschläuchen. Wenn der W9 - Vorführer nun einen Satz tubeless Superleichtlaufreifen drauf hat, würde ich ja schon dewegen sofort das Gefühl haben "wow, läuft das gut!".
Ich möchte aber die VMs vergleichen und nicht die Reifen ;-).

EDIT: Danke für die Erinnerung, @radeldoedel! Ich habe 90ger Bremsen.
 
Zuletzt bearbeitet:
Habe an meinem W9 die 5 mm nach innen gespeicherten Laufräder vom A7 montiert. Das verringert den Wendekreis merklich. Allerdings wird die Kurvengeschwindigkeit bis zum Abheben des inneren Vorderrades etwas geringer. Mit Spur verringern bekommt man wahrscheinlich den gleichen Effekt.
 
Was ist jetzt wasIMG_8958.jpeg
 

Anhänge

  • IMG_8957.jpeg
    IMG_8957.jpeg
    247,4 KB · Aufrufe: 143
  • IMG_8956.jpeg
    IMG_8956.jpeg
    472 KB · Aufrufe: 144
Zuletzt bearbeitet:
Es ist jede Farbe möglich, Hauptsache sie heißt Orange *g*
(bzw für meine Räder RAL 1023)
 
Quote who announced a W9 with a small turning circle. How much is small? From the very beginning, the W9 was always announced with a larger turning circle than the AM9.
The W9 from Kurbel is still an “old” one according to you.
Just because someone measures a Vm out, that has nothing to do with what is possible. Everything has already been said on the subject of the tropic. 14m, down to 12m possibly possible. If it's only 12.5m with a targeted adjuster, then let the devil take us.

By the way, 14 m is tight. The SL once had a 16m series with 23mm tires. The Snoek also has more like 13-14m. So yes, that's true. Then 14m is not enough.
Ralsch, if it ends up being 13.3m, is that bad? Then if it has 13.3m, what's next?
Our demonstrator has more than 14m. Why, because Daniel drives it, what does he care whether it's 14m or 16m, it doesn't make any difference to him where he drives.
The W9 became faster at top speed than the M9 precisely because smaller people have less power, so the turning circle inevitably had to be higher. A W9s will have the same “large” turning circle, but this is at least the reference for the fastest ones.
A Leitra should have the absolute reference in the turning circle
You claim 14, down to 12 possible.

Real measurement by crank shows 15.8-19.2 with the 55cm track and 28mm tires.

Then follows a statement about SL series which was no series.

And then Ben Parke mentions 42mm CCU don't fit, while you told me that 50mm fits.

Why don't you just speak the truth?
I don't understand. Do you really believe that people will never verify or find out? And then what?

And I am criticized for comparing bikes with a different rear tire (because the same is not available for my 559) yet "the W9 is as fast as Snoek", when you use Kreuzotter extensively and state Michelin Blue Flange equals POTT. Really great attitude
 
You claim 14, down to 12 possible.

Real measurement by crank shows 15.8-19.2 with the 55cm track and 28mm tires.
Ich möchte noch einmal darauf hinweisen, dass bei meinem W9 die Möglichkeiten noch nicht ausgeschöpft sind.
Den Wendekreis von 14 m würde ich wohl mit mäßigem Aufwand erreichen können, darüberhinaus noch etwas enger wäre mit etwas mehr Aufwand vermutlich auch möglich.
Werde ich aber nicht machen, weil der aktuelle Zustand für meine Strecken reicht, und mir egal ist, ob jemand die 14 m glaubt, oder nicht.
Ich habe nicht 14 m, brauche sie nicht, zweifle aber nicht an deren Möglichkeit.
 
Zurück
Oben Unten