@ Kulle das mit hecklenkung wurde ungezweifelt mal versucht. Ganz verstehen tu ich es nicht aber was ich beibehalten habe ist das die krafte die bei Lenkung vorne fur stabilitat sorgen, bei hinterradlenkung die sache potenziel destabilisieren. Bei abweichende konzepte ist es fur micht immer ein indiz ob der hersteller danach noch ein zweites produkt gemacht hatt mit das gleiche Konzept, aber dann eine weiter entwicklung.
Wie VW mit heckmotor, Citroen mit vorderrad antrieb, federung.
Wenn nicht war entweder die Welt noch nicht reif fur das Product, oder das Product nicht reif fur die Welt.
Rear-wheel steering[edit]
A few types of vehicle use only rear-wheel steering, notably
fork lift trucks,
camera dollies, early
pay loaders,
Buckminster Fuller's
Dymaxion car, and the
ThrustSSC.
[21]
In cars, rear-wheel steering tends to be unstable because, in turns, the steering geometry changes, hence decreasing the turn radius (oversteer), rather than increasing it (understeer). Rear-wheel steering is meant for slower vehicles that need high-maneuverability in tight spaces, e.g. fork lifts.
For heavy haulage or for increased manoeuvrability, some semi-trailers are fitted with rear-wheel steering, controlled electro-hydraulically. The wheels on all or some of the rear axles may be turned through different angles to enable tighter cornering, or through the same angle (crab steering) to move the rear of the trailer laterally.