Might be especially for a bonehead who lives in northern Germany.


It shows that there is no real change in the steering setup between a continuus rod and a parted one as the suspension is working.
And in this case it refers to a continuous or parted wishbone not the tie rod connected to the tiller steering mechanism.?
 
This one is the "parted" wishbone (it is really bent in the middle, not with ball joints, but that doesn't matter). We hardly see any movement in the white rod, representing the steering plate.
A continuous rod will not move at all, its only a parallel shift.

So there is no change in toe between a continuous tie rod or a parted one when the suspension moves.
 
This one is the "parted" wishbone (it is really bent in the middle, not with ball joints, but that doesn't matter). We hardly see any movement in the white rod, representing the steering plate.
A continuous rod will not move at all, its only a parallel shift.

So there is no change in toe between a continuous tie rod or a parted one when the suspension moves.
can you please clarify what is meant by the statement below.
“It is further divided and with steering finger. Inside is then simply a blind cover”
I’m sorry for this painful process but there must be something missing in translation because in English it makes no sense to me.
Thank you so much for your help!
 
can you please clarify what is meant by the statement below.
“It is further divided and with steering finger. Inside is then simply a blind cover”
This poor automated translation origially meant this:

The whole setup underneath the "bridge" (the part connecting the front wheelcases) looks exactly like it would with tiller steering.
Except that there is no tiller above but just a bind plug.
Ther steering rod could be one part but it is still divided into two parts like if you had a tiller.

The reasons for this are not 100 % clear - maybe partly logistics, easier conversion between two steering types or geometrical reasons.
Maybe a bit of all. I can only guess.
 
This poor automated translation origially meant this:

The whole setup underneath the "bridge" (the part connecting the front wheelcases) looks exactly like it would with tiller steering.
Except that there is no tiller above but just a bind plug.
Ther steering rod could be one part but it is still divided into two parts like if you had a tiller.

The reasons for this are not 100 % clear - maybe partly logistics, easier conversion between two steering types or geometrical reasons.
Maybe a bit of all. I can only guess.
Thanks for the clarification. I really appreciate all the information on this forum even though the translation sometimes makes it difficult to understand.
I will start another thread about some of my velomobile projects.
Terry
 
die Spurstange ist geteilt weil es der Querlenker auch ist. Auf diese Weise lässt sich der Einfluss das Einfederns auf die Spur minimieren.
 
Wir haben allerdings in dem Video gesehen dass der Unterschied zu gering ist um irgendetwas auszumachen.
 
das riesige A9L, auch Wal genannt,
Nachdem zwar auf der rumänischen Seite noch keine Maße stehen, aber auf den Webseiten der Händler, habe ich Alpha 9 und M 9 ins Diagramm eingetragen:
vm-dimensions_de.png
Wie man sieht, sind diese Fahrzeuge gar nicht so groß, lediglich etwas breit. Ansonsten ähnlich wie Alleweder 6, Go-One 3 oder Strada.

@Sunny Werner schreibt auf seiner Webseite, das M 9 sei etwas kürzer. Aber wenn ich mir die Schnittlinien anschaue, wurde das Alpha 9 nur in der Höhe verkleinert, nicht verkürzt.
 
Ich glaube was auch Wissenswert wäre, ist wie breit die Vordere Spür ist. Zum Beispiel, die A9/M9 sind breiter als ein Alpha7, aber haben fast identischen Spurbreite.
 
Ich werde das A9 auf jeden Fall mal probefahren. An sich bin ich mit dem DFXL gut zufrieden. Raumgefühl und Breite interessieren mit gar nicht - ganz im Gegenteil, ich finde es toll wenn ich mit mir den Schulter fest einklemmen kann. Dazu habe ich steife Schaumpolster eingebaut.
Aber was mich bis heute immer noch genervt hat sind die 155er Kinderkurbeln und die Tatsache, dass ich nur mit SPD-SL Rennradschuhen fahren kann. In der Kombination geht es zwar aber an die für die kurzen Kurbeln nötigen Kadenzen konnte ich mir nie richtig gewöhnen. Ich bin mir sicher, mir mehr Hubraum auch mehr Leistung treten zu können. Und da ich ohnehin eher schwach bin, möchte ich nicht auch noch Leistung verschenken. Wenn das A9 bei gleicher Eingangsleistung >= schnell als das DFXL ist, wäre es ein ganz heißer Kandidat für mich.
 
Wobei ich ergänzen muß, 15k€ lassen mich schon etwas erschaudern. Berechtigt oder nicht, für das Geld muß Oma viele Socken stricken. Das könnte ein Hinderungsgrund sein oder sagen wir es mal anders: Das A9 muß dann schon sehr überzeugend sein.
 
Wobei ich ergänzen muß, 15k€ lassen mich schon etwas erschaudern. Berechtigt oder nicht, für das Geld muß Oma viele Socken stricken. Das könnte ein Hinderungsgrund sein oder sagen wir es mal anders: Das A9 muß dann schon sehr überzeugend sein.
Man sollte die „echte“ Inflation immer mit in seinem Gedanken ein fließen lassen
 
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